Marketing sieciowy i identyfikacja wizualna w 2020

 

Rok 2020 stał pod znakiem pandemii, która na długi czas rozreguluje rynek produktów oraz usług na całym świecie. Nie da się ukryć, że i również dziedzina marketingu ucierpi na tych zmianach. Czy oby na pewno marketing internetowy należy do tych działów, które najszybciej podniosą się z wielomiesięcznej zapaści? Przyjrzyjmy się temu z bliska!

 

Marketing internetowy w dobie wirusa

 

Mimo że zniesiono część obostrzeń, powrót do wcześniejszej kondycji dla wielu przedsiębiorców okazuje się być w praktyce trudniejszy, niż prognozowano. Właściwie każda branża odczuła straty spowodowane zamrożeniem gospodarki na kilka ostatnich miesięcy. W tej sytuacji marketing internetowy zdecydowanie może przysłużyć się do odbudowania solidnej pozycji na rynku, zwłaszcza w przypadku tych, którzy działalność prowadzą nie tylko w formie tradycyjnej i stacjonarnej, ale również w sieci. Zawsze jest to szersze pole działania, a i statystyki już kilka lat temu pokazały, że coraz częściej kupujemy w Internecie.

 

 

Strona internetowa I marketing sieciowy – wykorzystaj okazję!

 

Tymczasowe wyłączenie gospodarki sprawiło, że wielu przedsiębiorców zaczęło się zastanawiać nad rebrandingiem własnych działalności gospodarczych. Na szczęście, w dobie pandemii nie przestał działać Internet oraz wszystkie media społecznościowe w nim poukrywane. Pandemia okazała się mieć dla niektórych i dobre strony, ale tylko dla tych, którzy zgromadzili na tyle spore oszczędności, by nie tonąć w lęku ze strachu o przyszłość. Nie wszyscy mają jednak tyle szczęścia. Przedsiębiorcy do tej pory działający wyłącznie w oparciu o bezpośrednie formy kontaktu z klientem mogli wreszcie poświęcić nieco więcej czasu na zapoznanie się z fenomenem portali społecznościowych. To na pewno nie pozostanie bez konkretnego następstwa.

Przerwa w działaniu w niejednym przypadku przysłużyła się do rozważań na temat zmiany dotychczas stosowanej identyfikacji wizualnej, ubogacenia dawno zaniedbanej strony internetowej w nowe elementy, szukania komunikatora, by być jeszcze bliżej ze wszystkimi sympatykami i odbiorcami.

Marketing sieciowy i strony internetowe w wersji mobilnej

 

Pandemia uświadomiła nam wszystkim także fakt, iż mobilne korzystanie z Internetu w przestrzeni publicznej ma o wiele większy wpływ na skuteczność komunikacji, niż ograniczanie się do urządzeń typowo stacjonarnych. Każdy posiadacz smartfona chce mieć dostęp do aktualnych informacji bez konieczności siedzenia przed monitorem domowego komputera. Coraz większa część społeczeństwa woli korzystać z Internetu na smartfonach, niż na tradycyjnych komputerach. Dostęp do firmowych informacji wymaga więc przygotowania określonej strony, która będzie wyświetlała się szybko, łatwo i czytelnie na niewielkich urządzeniach przenośnych. Strona dostosowana do zróżnicowanych systemów operacyjnych może przyczynić się do zwiększenia liczby klientów niezależnie od tego, z jakimi ograniczeniami w przestrzeni publicznej aktualnie musimy się zmagać. Im szybciej zaktualizujemy i dostosujemy wersje naszych firmowych stron internetowych, tym lepsze będą efekty komunikacji, a to zawsze przekłada się na zainteresowanie daną ofertą.

 

Marketing internetowy – social media to nadal dobry pomysł

 

W tej chwili absolutnymi królami portali społecznościowych, w których rozpropagować można dane zjawisko, produkt lub usługę są Facebook oraz Instagram. Na nich jednak świat się nie kończy. To, co do tej pory wydawało się pewnikiem, za jakiś czas będzie potrzebowało dodatkowego wsparcia, aby utrzymać skuteczność w rynkowym działaniu. Powinniśmy o tym pamiętać zwłaszcza, jeśli chodzi o wszystkie komunikatory internetowe. Wytrwali obserwatorzy wszystkiego, co oferuje marketing sieciowy na portalach dawno już zapewne zauważyli, że co kilka miesięcy pojawia się nowa strona skupiająca użytkowników nastawionych na komunikację i ekspresowy przepływ informacji. Warto śledzić je wszystkie, ponieważ ranking popularności w sieci nie trwa wiecznie.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *